fredag 19 oktober 2012

PUMA med civilkurage!

Läser idag ytterligare ett inlägg på bloggen: The Scandinavian Pumas och känner stor beundran för Paula Jacobsson's och Pernilla Wadborg's  civilkurage! Börjar läsa...
"Följande brev har ställts till Justitiedepartementet och justitieminister Beatrice Ask:
"Pernilla Wadborg ./. SVERIGE ( Staten genom Arbetsförmedlingen)
Till er kännedom som ansvarig lagstiftare och ytterst ansvarig Sveriges rättsväsen har kommit att jag ensam driver Sveriges förmodligen första mål som gått igenom alla rättsinstanser i landet ( Tingsrätt, Hovrätt, Högsta Domstol) och nu är hänskjutet till Europadomstolen och polisanmält i Sverige för brott mot svensk lag, mänskliga rättigheter och en myndighet som handlar i strid mot regeringens uppdrag."
Sedan följer fyra punkter och det avslutas så här:
Det är djupt allvarligt att ett land som Sverige där det saknas minimum 500 000 jobb att misshandla företagsamma människor som hade kunnat haft ett arbete och försörjt sig själva och istället straffbelägga dessa med insatser som helt slår ut en människas möjlighet att kunna påverka sitt liv och sin situation. Det är vidare djupt alarmerande, då FAS3 förövrigt saknar all laglighet och endast äger rum till följd av att ingen tidigare rättslig prövan är genomförd. Det här är förmodligen Sveriges värsta brott som storskaligt utövats i modern tid mot företagsamma människor och mänskliga rättigheter, människor som i lagens mening är oskyldiga och därmed inte kan lastas samhällstjänst med tillhörande kränkning, diskriminering och rättslöshet.
Slutligen är min fråga, hur länge skall dessa övergrepp fortgå eller ska jag ta med mig 40 000 människor i en grupptalan till Europadomstolen? Behöver jag nämna att jag vann mitt första mål mot ett stort utländskt försäkringsbolag utan ombud, att jag spökskrivit åt privatpersoner som vunnit ett antal tvister samt att jag utfört kvalificerade arbetsuppgifter åt en advokatbyrå med stämningar och överklagningar till samtliga rättsinstanser? Är jag jurist, nej jag är en sådan som regeringen brukar kalla för " latmask, bidragsparasit, obildad, med noll vilja och ingen kompetens" samt tillhörande tillmälen och som i Europadomstolen kommer slutplädera för en kvalitetshöjning av Sveriges styre - där lag och rätt omfattar alla och där en ickefungerande Arbetsförmedling läggs ner.
I det fall ni inte avser att skadebegränsa min skada, kanske nästa "pysselsättning" ska bli att ta med 40 000 människor i en grupptalan till Europadomstolen?
Malmö som ovan
Pernilla Wadborg"



Kan tillägga här att Eftersom Hillevi Engström (M) inte tycks bemöda sig att besvara brevet som Pernilla Jacobsson skickat henne (vilket jag bloggade om här igår) så har det mig veterligen skickats ånyo till Hillevi Engström via registrator i Björn Alvebrand's namn, vilket jag igår kunde läsa om på Facebook. Han lovade att han skulle publicera svaret i sin blogg, vilket han också upplyste om i sitt meddelande till Hillevi Engström.

Det sjuder i leden. Snart kokar det kan hända över. Hur länge ska Alliansen stå emot dessa protester mot den arbetsmarknadspolitik som kritiseras så hårt, ja ni vet... den FASliga åtgärden, FAS 3 - Sysselsättningsfasen...? Jag upprepar! SKROTA FAS 3 NU!

/Irene


Fler som bloggat om Paula Jacobsson's brev till Hillevi Engström är Solrosuppropet.se.

Läs hela blogginlägget från The Scandinavian Pumas här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar